fbpx

Plėtojant rūšinės kakavos verslą, užmezgėme nemažai virtualių ir gyvų draugysčių. Mūsų kakavos mylėtojų ratą sudaro žmonės, kurie dievina atradimus bei keliones (tiek po vidinį pasaulį, tiek po geografines vietas).
Mes turime idėją. Norime su Jumis visais kurti mažą bendruomenę, kurioje dalinamės savo ir jūsų istorijomis.

Praeitasi metais karantino laikotarpiu sukūrėme naujienlaiškius. Jie skirti dalintis ne tik istorijomis, bet ir naudinga informacija apie kakavą. Šio karantino metu, atsirado ir straipsniai, kuriuos gali rasti mūsų svetainėje.

Žingsnis po žingsnio sužinosi daugiau apie kakavą. Garantuojame, kad visiškai pasikeis požiūris į šį produktą!
Taip pat mums sarbu, kad skaitydamas šiuos straipsnius pajustum kuo gi „kvepia“ kakavos užkulisiai, ir kas dažniausiai lieka „už kadro“.

Kartais nusikeliame į prisiminimus apie savo kelionę, kurios metu 3 mėnesius keliavome po Europą ir Pietryčių Aziją. Su metų sūneliu Jotvilu ir dideliu entuziazmu tyrinėjome nuostabiausias vietas. Turėjome pagrindinį tikslą – atitrūkti nuo kasdienybės, ir slaptą tikslą – surasti atsakymą, ką gi veikti toliau. Ir iš tiesų… buvimas toli nuo namų, padeda pažiūrėti į savo gyvenimą lyg iš šono, per naujo įvertinti kas tikrai svarbu, o kas tik atrodo, kad yra reikšminga.
Paskutinė kelionės stotelė – Balio sala. 1) Maisto mylėtojų; 2) Veganų 3) Dvasinių ieškotojų rojus.
Mes rinkomės du pirmuosius punktus – ragavome viską, kas yra žaliavalgiška, spalvinga, kvepia (išskyrus duriano vaisius).

Atradome kakavą!

Būtent Balio saloje pirmą kartą paragavome ceremoninės kakavos. Keista prisiminti, bet tuo metu tikrai nekilo nei minties, kad norėsime ja prekiauti.
Kavinukės darbuotoja mums pravedė trumpą edukaciją. Pirmą kartą išgirdome, kad kakavos milteliai… tai tik „išspaudos”, kurios lieka iš kakavos masės atskyrus kakavos sviestą

Povilas nusipirko 2 didelius luitus kakavos masės. Agnė tuo metu priekaištavo, kad čia be reikalo užims svarbius 2 kg bagaže. Teko išmesti keletą daiktų (basutes, porą drabužių). Kakava „prasiskynė kelią“ kelionei į Lietuvą.

Koks tas pirmas gėrimas iš kakavos masės? Mūsų jis nesužavėjo, nes buvo paruoštas su kokosų pienu, kas išryškino rūgštumą ir atskleidė „ne tuos“ kakavos poskonius. Vėliau tik kai patys išmokome pasiruošti kakavos gėrimą, negalėjome be to aromatingo gėrimo nei dienos. Pradėjome ragauti įvairių rūšių ir porūšių kakavą iš viso pasaulio. Siųsdavomės nuo pigiausios iki vienos brangiausių. Supratome, kad rinkoje yra daug nekokybiškos, neetiškai auginamos kakavos. Mus labiausiai sužavėjo tos kakavos, kurios yra iš mažų ūkių, vienos rūšies. Taip pat pajutome kaip gera gerti kakavą, kai žinai jog kitame Pasaulio krašte dirbantys žmonės gauna sąžiningus atlyginimus. Susipažinome su ūkininkų šeima iš Salvadoro. Tai nedidelis ūkis, kuriame auginami vos keli porūšiai kakakavos. Taip pat ūkininkai kooperuodamasi su kaimynais, gali pasiūlyti įvairesnius skonius. Užsimezgusi draugystė, ilgi susirašinėjimai, nuostabūs stebuklingi atsitiktinumai…ir kakava iš Salvadoro jau Lietuvoje.

Ar žinai, kad dažniausiai sutinkama forastero rūšis? Jos gali įsigyti visose parduotuvėse. Dažniausiai apie šią rūšį net nerašoma ant pakuotės, nes ji neturi ypatingų poskonių ir aromatų. Šios kakavos pasaulio rinkoje yra 80-85 proc. Beje, ji auginama Afrikoje, kur maži ūkiai gauna ne itin sąžiningus atlyginimus.
Mes skanaujame – tyrinėjame tik trinitario ir criollo rūšis, kurios net vadinamos prieskoninėmis. Jų rinkoje vos 10-15 procentų. Dažniausiai ji auginama Pietų ir Vidurio Amerikoje. Daug jos užauginama ir Indonezijoje. Tikriausiai ne be reikalo kelionė mus atvedė būtent į Balį.